Phi phi island!

Kom dit igar och jaa jag trodde nog att det skulle vara finare an vad det var! Idag har vi akt en bat tur och kollat in ngr oar. Vi var t.ex pa en strand dar filmen The beach spelades in, dar var det vackert. sanden var helt otroligt fin! sen akte vi till en o dar det var massa apor pa men jag vagade inte ga nara for dom sag o hordes att dom var lite arga hehe men massa kort blev det...

Imorgon aker vi tillbaka till Patong och sedan far vi se vad som hander darifran, det blir i alla fall en tripp till James bond on! bada jag o Sofie gillade Patong sa det blir nog att vara kvar dar ngr dagar,vi har nog blivit lite bekvama men vi gillart :)

Vagarna nar vi akte till oarna i en tra bat var hoga o josses var vi far men det pirrade lite i magen sa nu kan man saga att vi varit pa liseberg ocksa :P. Bilder och sant far ni se nar jag kommer hem, blivit en del fina under dagen!!

Hoppas ni har det bra, det har vi i alla fall!!

Puss pa er

Ladyboys!!

Som ni ser i overskriften sa har man sett ett antal man eller kvinnor sa att saga, tog kort med ett par igar med flamingo utstyrsel, josses!! Nar vi skulle ta kort sa klangde dom lite pa en haha usch!!
Igar at vi pa en italiensk restaurang och da blev det pizza for min del o pasta for sofie, smakade gott... skont att slippa riset lite!!
Som sagt pa sondag aker vi ut till phi phi oarna, ska bli spannande!!
Myggbeten har lugnat ner sig lite nu sa har inte blivit helt tokig an :) och 6- later inte alls lockande, later som jag ar pa ratt plats nu!!
Emma jag onskar att jag kunde ta med mig lite varme man ska forsoka packa ner lite i ryggsacken at dig :P

Finns inte sa mkt mer att skriva, vi tar det valdigt lugnt o skont nu o njuter av semestern!
Hor av mig snart igen!!

Puss pa er!!

God kvall!!

Jag sitter just nu pa ett internet cafe och kollar laget lite!!  Har idag varit o solat och blivit lite brand men inte sa farligt, varmt o skont o inget moln pa himmel!! Vi ar just nu i Patong, mkt folk och det ar man inte van med hemma i Mjolby direkt! Lite ogongodis finns med i alla fall pa stranden, josses ni tjejer =)

Vi har hamnat pa ett enkelt men valdigt frascht hotell, tar ungefar 5min att ga ner till stranden sa det ar perfekt! Vara planer ar att stanna har tills pa sondag o sen vidare till phi phi. Maten ar god an sa lange, fick ngt igar som nastan bran i kaften haha men det ar som det ar! Frukten har i Thailand ar suveran god,!! Nu ikvall blir det lite mat och sen vidare till ngn mysig bar o prova ngr drinkar!! Som ni ser har vi allt under kontroll och har det bra=) Hoppas ni ocksa har det gott..

Puss pa er mina sockertoppar

THAILAND!!

Hej allesammans, hur har ni det dar hemma? Hoppas allt ar bra i alla fall.
Vi ar nu i alla fall i Thailand och det ar helt underbart varmt o skont. Helt otroligt att man nu ar har, man har langtat o sett framemot det och nu sitter jag verkligen har. Sitter just nu pa hotellet och skriver, det ar ett trevligt hotell. Flygresan hit gick jatte bra och sen fick vi aka med ett svenskt sallskap i taxi till karon, chauforren hittade inte forst men sen kom vi fram till ratt stalle =)  Idag har vi varit pa stranden o solat o badat, jatte vackert och jatte fin strand. Imorgon kommer den storsta provningen hitills da vi ska forflytta oss till en annan stad och forsoka hitta ett hotell. Kommer nog ga jatte bra=)

Nu ska vi ga o ata lite mat och sedan ga runt lite, sen blir det nog att ga till hotellet igen for vi ska forsoka komma ivag lite skapligt imorgon bitti. Ska forsoka uppdatera sa mycket jag kan sa ni far en inblick pa hur vi har det.

Puss sa lange!!

Juldagen glömde jag ju!!

Juldagen som sagt, började först ett glatt gäng hemma hos mig.. Elin, Linda, Carro o Hanna.. Tog lite drinkar o gjorde oss klara för att gå till Sofiproppen.. Väl där serverades goda drinkar o gott sällskap:) På väg till parken tappade Sofie (alltså jag) hela klacken på ena skon så det var bara att springa hem lite tjurigt o byta skor.. Snälla Malin följde med.. Där inne sen blev det en svängom på dansgolvet. Sofie halkade även dä ute på sin lilla runda och skrapade upp armbågen, sofie var inte för full utan jag halkade.. Svinhalt där ute..
När vi skulle hämta jackorna fick jag en öl över mig, hatar Öl o även öllukt, inte trevligt. stog i kön till daves i nästan två timmar o sen blev det raka vägen hem för att sova.. Otursdag men trevlig kväll :)

Ciao bella!!

Jul, nyår o massa annat!!

Vad fort tiden går, helt otroligt vad mkt det är som varit o nu är allt över.. Julen spenderades en liten del på jobbet. Sen blev det att åka till faster Annelie och träffa släkten o familjen, dom körde julklappsspelet som galningar, nevars men roligt spel det där :) Blev som sagt lite mys med dom o sen vidare för att hämta mormor och åka hem till mor o far.. Där åt vi och sen fick jag en massa bra julklappar.. Tack för allt :)

Nyår spenderades med Sofie, Tessan och Jonna.. Vi var på Platå och åt tre rätters, mycket gott. Åt hummer för första gången i mitt liv, fan vad gott det var! Sen efter mat o lite chill slog vi klackarna i taket, det var riktigt trevlig kväll..:) Kommer knappt ihåg vad jag gjort emellan dom dagarna men antar att det var jobb o vänner som gällde då :)

Jobbade hela helgen så mkt annat blev det inte gjort mer än att fira mormor som fyllde nu i Januari.. Vi blev bjudna på mat i Väderstad så mätt och belåten blev jag:) Idag jobbade jag till middagen och sedan gick jag o LInda ner till stan och  shoppade lite.. Köpte böcker, lite medicin till resan, väskskydd o jaa det blev dom inköpen.. så nnu är allt som gott som färdigt, SKÖNT!!!

Kvällen spenderades först med Tessan o Jonna, käkade lite o spelade yatzy.. Sen kom Sofie o Linda över också, kollade på film o snackade skit.. Helt klart en trevlig kväll i goda vänners lag!!

Känns som jag glömt mkt men kommer jag på ngt så återkommer jag :)

Ha det så gott nu o ta det lugnt i halkan, inga frakturer TACK!!